Feriefun

Kaizers Orchestra i går var knallbra. MEN de var bedre i sommer. Og den som bestemte at 1100 mennesker skulle få lov til å komme inn i salen og se dem, den trenger sterkere medisiner. Har et par videoer liggende på mobilen, men har ikke lyktes helt med å få blåtennene til å prate sammen..

Tidligere på lørdagen hadde man lite å gjøre. Hva skal man da finne på? jo, man tar selvportrett!

En ting som irriterer meg litt er holdningen mange har til selvportrett. Jeg har fått slike kommentarer selv, som «liker du at folk ser på deg, eller?» og «syns du at du er fin ellerno?» og en gang for alle, la meg forklare dette fenomenet. Som jeg ser det, så er en slik aktivitet ren trening. Jeg studerer foto, om jeg ikke får meg selv til å se bra ut når jeg selv tar bildet, hvordan kan jeg få andre til å se bra ut? Og herrefred, folk flest burde ta flere bilder av seg selv! tenk på så mye mer alle ville husket fra «sine yngre dager» og alt det der, om man faktisk fant noe annet enn festbilder i mappene sine. Gi dere.

Denne lørdags formiddagen var jeg i skikkelig rart og merkelig humør, som jeg ikke er i mer enn ca en gang i uka. Max. Det husker jeg ved å se på dette:

Hæla i taket!

Jeg leker meg med Photoshop så sjelden lenger! skjønner ikke hvorfor.. For veggen min ekke blå.. og farger er fint!

Gleder meg max til imårra! eller, senere idag da, siden klokka begynner å bli hal 3.. Da blir første shoot med et «funnet-på-gata-menneske» (ikke egentlig, for jeg fant henne inne på Dromedar) så det blir spennende.

6 kommentarer on “Feriefun”

  1. Sascha Njaa sier:

    Norge lider av ekstrem Jantelov… nå er neppe det et særnorsk (eller særdansk som er mer presist)… de har det til en hvis grad i Storbrittania og for eksempel, men forskjellen er helst det at der borte så begrenser det seg mer til penger, mens her så gjelder det for nesten alt.
    Hvorfor skal folk ikke ha lov til å ha selvinnsikt med mindre den er negativ rettet? Dette gjelder nesten alt i Norge utenom fotball… (ok, sport). Sport har en lov til å vite at en er flink i, mens skole er fyfy, jobb og er nesten fy, utseende enda mer.
    Vil ha LPene dine jeg 😛

  2. Marianne sier:

    Forskjell på kunstnerisk fotografering og rein sjøldyrking foran baderomsspeilet. Synes bildet vart bra æ Martine : )) Keep up the good work, du har blitt kjempeflink.

    • Martine sier:

      et bilde tatt foran baderomsspeilet e jo en egen sjanger, så for dem som engasjere sæ i det så finns det fremdeles bare to typa bilda i den sjangeren, nemlig gode og dårlige. om man tar et bra bilde foran speilet så sjer itj æ helt ka som e feil med det 😉
      men takk!

  3. Siri Sødahl sier:

    Jeg DIGGER selvportrett! Å ta dem…


Legg igjen en kommentar

