Pancake sunday

dagens soundtrack: Damien Rice – 9 crimes

Slow sunday idag, men en flott dag for å gå ut. Bare en liten tur. Så jeg vandret bort til Skansen, som er bare noen få hundre meter borti her, uten våtter, men med kamera. Vet ikke helt hvorfor, men jeg er evig fasinert av det stedet. Så mens jeg stod ved jernbanebroa så jeg en mann som kom gående. Idét han passerte meg, smilte han og sa «hei!». Det er så lite som skal til for å gjøre en dag bra! Han var helt åpenbart ikke norsk, for vi nordmenn gjør jo ikke slikt. vi hilser ikke på fremmede mennesker på gata, og det er skikkelig trist. Ikke smiler vi heller. Jeg håper at dagens skolebarn får et lite kurs i sånne ting, for vi trenger virkelig en hyggelig generasjon mennesker snart.

Frosten som hadde ligget så magisk på trærne den siste uka forsvant såklart natt til i går ellerno, men noen bilder ble det da likevel.

Passerte et par med fakkel.. Hvorfor er det ikke fler som går med fakkel? Det er dritkosli!

Sånne ting gir meg troen på menneskeheten tilbake. Kardemommeloven regjerer på de små steder i Trondheim! 🙂

Navnet på denne båten har fasinert meg i et halvt år. Jeg passerer den hver dag på veg til/fra skolen 🙂

Fineste skiltet i Trondheim!

Etter den lille turen ble det tid for middag, og HURRA! jeg har oppdaget en helt ny rett! Glaserte pannekaker er digg, og de som sier at det fantes fra før ljuger. Var en nokså merkelig pannekakerøre som jeg fant her. Jeg tilsatte bittelitt smør for å være kul. Men disse pannekakene ble litt merkelige. Istedet for å bli som pannekaker flest, flate og rullbare, blåste disse seg opp som en ballong, og måtte tømmes ut av panna. De ble rett og slett for myke til å flyttes med stekespade. med en dasj sukker i panna, fikk de en karamell-overflate, noe som funka meget bra. NOM!

Legg igjen en kommentar

