The power of media

Folk er rare dyr. Jeg har brukt lørdagskvelden min på å lage en slags «guide» rundt 2.dags festene rundt omkring i Verdal. Det var seks stykker i kveld, for å være eksakt. så fra ca 23.30 og frem til nå (01.30) har jeg dratt fra fest til fest for å sammenligne kriterier som:

– kosefaktor
– stemning i lokalet
– stemning blandt deltakerne
– atmosfære i lokalet

Jeg må selvsakt ta i betraktning at tidspunktet var ikke det samme over alt. og, såklart er det forskjell på en fest på bygda, og en fest på et utested i sentrum.

Men det interessante i kveld var folks reaksjoner når jeg kom. Jeg sier jeg kommer fra lokalavisa, hvorfor jeg er der, og slipper inn foran den køa som måtte være. Og enda bedre, reaksjonene til folk som er på fest. Noen så meg gå fra et utested fra et annet, og med kun en blokk og et kamera i hendene hører jeg de hvisker: «det der er Verdalingen!» før de slår av en skrøne og spør om jeg selger heroin. Sweet Verdal. Når jeg da kom inn på dette utestedet jeg var på veg til, skulle jeg ta et bilde av baren. «Du får ikke ta bilde av meg!» var den første reaksjonen jeg fikk av ei tilfeldig jente som stod ved baren. Jeg skjønner ikke hvorfor alle tror at jeg tar bilde av _dem_. Kjære deg, du er ikke det minste interessant!

Det ble uansett en innholdsrik kveld med gjensyn av en del gamle kjente.. Men akk, jeg savner Trondheim!

Legg igjen en kommentar

