Step one

: Hår. I dag var den store dagen da to års sparing ble borte. Frisyren jeg har tviholdt på så lenge ble kort, og undercutten er et faktum, til tross for ordet man aldri vil høre fra en frisør når man sier hva man vil ha: oi. Det ser dritkult ut, og jeg er kjempefornøyd, selv om det til en viss grad dytta meg litt ut av god’sonen min 🙂

haar

For sammenligningens skyld.

I dag var også den eneste dagen jeg kunne bruke på å ta bildet til den tredje oppgaven vi har fått. Et bilde som skal kunne brukes i et politisk partiprogram. Bildet skulle illustrere klima og miljø, et tryggere samfunn, arbeid til alle, norge i verden eller omsorg i alderdommen. Min første tanke var en gammel koslig dame som satt fredelig i en stol, og hadde en trygg hånd på skulderen.

Jeg ringte et sykehjem og dro for å ta bilder. På sykehjemmet sa det derimot stopp. På døren hang et ark hvor det stod «mange av våre beboere har nedsatt immun forsvar. Dersom du har hoste, snufser, har vond hals eller noen annen form for tegn på smitte av influensa a, vennligst ikke passer denne døren.»

Snill som jeg er lot jeg da være og smite gamlingene, og fant meg noe annet å ta bilde av. Redningen ble da min roomie, Åsta, som så sporty stilte opp i regnværet for å vise at hun var en av dem som satte pris på vårt norske vær;)
Tanken var jo såklart klima og miljø, og bildet skal på en måte illustrere både vind- og vannkraft.

DSC_5768b(Ja, regnet er photoshoppa, siden værgudene nektet å sammarbeide i mer enn 3 minutter om gangen)

5 kommentarer on “Step one”

  1. Bente sier:

    Det ble skikkelig kult! Både håret og bildet 😛

  2. Congratulations with the new hair cut 😉

    Love the last photo of Asta!

  3. […] Noen flere som også har slitt litt med været i denne oppgaven er Heidi Hallseth og Martine Lein Skrove […]


Legg igjen en kommentar

