Long live the crazy king

Fikk idag overvære dåpen til hærmennene. En små-høytidelige seremoni som blir holdt ved Olskjelda i Sul i Verdal. Var en første-gang for meg, så jeg visste egentlig ikke hva jeg skulle forvente. Alt jeg visste var at bekjente som hadde vært med på det før hadde vært godt beruset når det ble gjort.

Nå skal ikke jeg påstå at hele gjengen var fulle, men jeg spekulerer i om kanskje «kongen» hadde fått seg en dram eller to først 😛 Det var nemlig en usaklig og tullete Sven Nordin som stod for døpingen, noe som gav vannet nye veier å gå. Det sier seg selv at når man har muligheten tilå gi 30 stykker buksevann etter hverandre, da kommer man til å gripe anledningen en og annen gang:

Hærmannsdåp

Jeg mener, hvem ville ikke benyttet en slik anledning? 😛 Alle skulle døpes, så ingen kunne løpe sin veg når de så hva som ventet dem heller. Alt ble verdt kjøreturen når jeg i ettertid så gjennom bildene og fant dette uttrykket fra herr Nordin:

Sven Nordin

Happy-face! 😀 Noen små-tendenser til å ligne en gal? 😛 I think yes. En etter en måtte de arme hærmenn og kvinner knele foran denne galen mannen, og bli døpt i det de påstår er hellig vann. Morsom er han i allefall. Visdomsord etter visdomsord kom på rekke og rad, og man skulle kanskje tro at folk lo for å være hyggelige, men nei. Dritartig var det! Når en seriøs person står og skal døpe et menneske som heter Ruth. Da sa kongen «Jeg døper deg Ruth, nå er det slutt» og klaska en liter vann i hodet på henne. Underholdning! 🙂

Legg igjen en kommentar

