The end of an aera

Jeg fikk den ære å skrive noen visdomsord til lørdagsutgaven av Verdalingen denne uka 🙂 Dette er hvordan resultatet ble, og kommer til å se ut i papirutgaven:

En epoke er over

Nei, nå snakker jeg ikke om Michael Jacksons død. Personlig så syns jeg at vi alle burde gå videre med livene våre, på tross av at han er borte. Nei, jeg snakker om vennligheten. Mange husker den kanskje i form av noen hyggelige ord fra kassadamen eller til og med et smil fra forbipasserende. Det er med den dypeste sorg at jeg vil meddele at den vennligheten som en gang fantes, er forbi. Vi merker det over alt. Kassadamene sier ikke «ha en fin dag» lenger, og fotgjengerne smiler ikke når man stopper for dem. Hva har skjedd med oss?

Mange vil nok påstå at jeg tar feil, og si at «men, jeg er jo vennlig, for pokker!». Dessverre er det nok bare et fåtall som har klart å tviholde på den gode gamle vennligheten. Her om dagen stod jeg og ventet på at en billist skulle stoppe for meg, slik at jeg kunne krysse vegen. På tross av det truende beløpet på 500 kroner som kan pålegges bilister som ikke stopper, så kjørte folk flest rett forbi. Dette er egentlig et fascinerende fenomen. Når sluttet vi å ha tid til å stoppe opp i 10 sekunder? Vi fortjener alle en pause fra alt som stjeler humøret vårt. En pause fra det som hele dagen henger over skuldrene våre, og presser oss dypere ned i kontorstolene. Vi er alle grinete for at vi må sitte inne i sola, men når arbeidsdagen endelig er over, så er sola fremdeles oppe. Faktisk.

Dette er derfor min appell til dere lesere; spre det glade budskap! Det er ingenting i veien med å fortelle noen du møter på gata at de ser flotte ut, og gi bilistene som stopper for deg et smil. Fortsett å smil, og fortsett å være hyggelige mot hverandre, for et smil kan holde humøret oppe gjennom hele dagen, og et fint ord er noe vi får så alt for lite av alle sammen.

3 kommentarer on “The end of an aera”

  1. John sier:

    Jeg er så enig. Hvor er vennligheten?
    Men du, det budskapet er veldig fint! Hvorfor prøver du ikke å praktisere den selv? Et lite smil, og ikke den frekke komentaren?

    Lykke til 🙂

  2. John sier:

    Stå på! 😉


Legg igjen en kommentar

