Headlights on dark roads

Foto tatt ved den fjernede overgangen.Fikk i dag begynt på min første alvårlige sak. Nokså spennende om jeg skal si det selv! Fikk et tips av frisøren min i går (yes, det er faktisk slik at man tjener noe på å dra til frisøren også!), angående noen fotgjengeroverganger som var fjernet like ved en barnehage, noe som gjør at bilene kjører i full fart (60 km/t) der hvor foreldre og barn fremdeles krysser vegen. Verken kommunen eller vegvesnet ville love noe om når den nye overgangen skulle være ferdig, men trodde det ville skje i løpet av året. Mens jeg og Daria (frisøren min) stod like ved veien, kjørte det minst 15 biler forbi i full fart. Inkludert en lastebil som lett kunne kjørt en barnehagegjeng flate. Når den verste trafikken gav seg, stoppet det endelig en bil. På feil side av veien.

Noen ganger skammer jeg meg over å være menneske. Hva skjedde med å stoppe for fotgjengere, selv om det ikke er noen oppmerking eller skilt som tilsier at det er din plikt? Hva skjedde med å gi fremmede mennesker fine ord når du møter dem tilfeldig på gata? Vennlighet er en epoke som åpenbart er over.

Legg igjen en kommentar

